استفاده خلاقانه از چوب در دکوراسیون داخلی

در شهر نیویورک – مبلمان باورنکردنی سباستین ارازوریز، طراح مبلمان و دکوراسیون داخلی، ترکیبی تازه با طراحی، فناوری و هنر ایجاد کرده است.

بسیاری از کابینت‌ها، میزها، قفسه‌ها و کمدهااز مجموعه‌ای از چوب‌های باریک و کوچک تشکیل شده‌اند – که هر کدام از آن‌ها بر روی دیگری که در مجاورت خود قرار دارند، می‌کشند و به مجموعه از عملکر های خاص معنی می‌بخشند.

کابینت ساخته شده از چوب و عناصر فلزی

او می‌گوید: «ما تمایل داریم واقعیت را با محدود کردن معنا در جعبه های بسته و ساده شده ای که توسط قراردادهای فرهنگی قبلی تعریف شده است، درک کنیم. ما در این مرزهای شناختی از پیش تعیین‌شده زندگی می‌کنیم، جایی که فقط تمایل داریم آنچه را که قبلاً سفارش و تعریف شده است ببینیم، تشخیص دهیم و به عنوان واقعی بپذیریم.»

کابینت کالیدوسکوپ - ساخته شده از گردو
کابینت کالیدوسکوپ – ساخته شده از گردو

سباستین ارازوریز ادامه می‌دهد: سری کابینت مکانیکی بخشی از یک تمرین مداوم است که از طریق سیستم‌هایی برای ایجاد خارج از جعبه به شیوه‌های روشمند و ساختارمند توسعه می‌یابد.

صندوقچه Magistral - ساخته شده از چوب سخت افرا، بامبو، تخته سه لا، و سخت افزار فلزی
صندوقچه Magistral – ساخته شده از چوب سخت افرا، بامبو، تخته سه لا، و سخت افزار فلزی

Errazuriz می گوید که ساخت هر کابینه ممکن است حدود یک سال تحقیق و چندین هفته یا چند ماه طول بکشد. همه در فروشگاه چوب بروکلین او ساخته شده اند.

اتصال هنر، طراحی و الهام

ارازوریز که در سانتیاگو، شیلی بزرگ شده است، در سنین پایین می دانست که می خواهد هنرمند شود. زمانی که به نظر می رسید آن مسیر بر روی او بسته می شود، به طراحی روی آورد.

آقای Errazuriz در کنار کابینه موج خود
آقای Errazuriz در کنار کابینه موج خود

ارازوریز می‌گوید: من به طراحی نزدیک شدم زیرا جرات نداشتم در رشته هنر تحصیل کنم. من در یک محیط بسیار سفت و سخت از نظر آموزش هنر بزرگ شدم. پدرم عالم بزرگی است و در زمینه هنر کتاب می نوشت، بنابراین در کودکی هنرمندان قهرمان من بودند. من نمی خواستم یک آتش نشان یا مرد عنکبوتی شوم بلکه یک هنرمند! وقتی به 18 سالگی رسیدم، باید انتخاب می‌کردم که کجا درس بخوانم و با توجه به شغل هنرمندی فراتر از توانایی‌هایم، به جای آن خودم را وقف طراحی کردم.

کابینت اسپین - ساخته شده از بلوط و عناصر فلزی
کابینت اسپین – ساخته شده از بلوط و عناصر فلزی

«طراحی یک تلاش مبتنی بر پروژه و عملکرد محور است که در آن ممکن است از چندین ابزار استفاده کنید. برعکس، هنر اساساً به این بستگی دارد که آیا استعدادهای خاصی دارید یا خیر. صرف نظر از این، تصمیم گرفتم کمی به مرور زمان رها کنم و هنر را از درون طراحی کشف کنم.»

قفسه پیانو - ساخته شده از چوب ماهون آفریقایی، فولاد
قفسه پیانو – ساخته شده از چوب ماهون آفریقایی، فولاد

وقتی از او پرسیده می شود که از کجا الهام می گیرد، ارازوریز می گوید: «الهام از درون می آید. این تصور شخصی شماست، دیدگاه‌های شخصی شما که توسط موقعیت‌ها و عناصر مشترکی که با دیگران به اشتراک می‌گذاریم ایجاد می‌شود. اگر به دیدگاه‌های خود از این جهان صادق و صادق بمانید، ما به اشتراک می‌گذاریم و شما آن دیدگاه‌های منحصربه‌فرد شخصی را برای دیدن بقیه قرار می‌دهید. در هر کشوری افراد معدودی وجود خواهند داشت که همیشه عاشقانه با شما ارتباط برقرار می کنند و برای آنچه که شما احساس می کنید و انجام می دهید، ارزش قائل هستند.»

او می‌افزاید: «اگر آنچه را که قبلاً وجود دارد کپی کنید، اکثر مردم پاسخ نسبتاً خوب اما سطحی به کاری که انجام می‌دهید خواهند داشت، اما چندان اهمیتی نمی‌دهند، زیرا در نهایت شما هیچ چیز متفاوتی برای ارائه ندارید و کار شما در نهایت خواهد بود. در دریایی از چیزهای مشابه گم شده است.»

برگرفته از وبسایت Wood Working Network

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس