ورق ام دی اف

در این مقاله قصد داریم به مطالبی پیرامون ورق ام دی اف پرداخته تا به راحتی بتوانید نسبت به خرید این کالا‌ي مهم اقدام کنید. اگر اطلاعات شما در رابطه با MDF محدود است؛ یا حتی اگر متخصص در زمینه فروش مصنوعات چوبی هستید با مطالعه این مقاله اطلاعات جدید کسب می‌کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را به ما منتقل کنید. این امر مهم باعث بهبود مقاله می‌شود. همچنین می‌توانید برای مشاهده قیمت انواع ورق ام دی اف اینجا کلیک کنید.

نحوه‌ی تولید ورق mdf به طور خلاصه شامل مراحلی که در ویدیو زیر وجود دارد می‌شود.

اگر به تنهایی ورق ام دی اف را در نظر بگیریم به محصولی به نام ورق ام دی اف خام می‌رسیم. اما باید به این نکته توجه کرد که تمام ورق‌هایی که به عنوان ورق‌های گران قیمت شناخته می‌شوند فقط از ام دی اف به عنوان هسته و مغز ورق استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به ورق هایگلاس ، لمی گلاس ، پلی گلاس یا ورق‌های فوق برجسته اشاره کرد. ما در  این مقاله سعی کرده‌ایم تا پیرامون روکش ام دی اف زیاد صحبت نکنیم چرا که در این صفحه به طور کامل این موضوع را پوشش داده‌ایم.

همچنین اگر شما میخواهید در رابطه با این سوال که روکش ملامینه چیست؟ اطلاعاتی کسب کنید؛ می‌توانید از صفحه لینک شده آن بازدید کنید. به علاوه شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان باماچوب تماس حاصل فرمایید و از قیمت ورق ام دی اف مطلع شوید.

ورق ام دی اف خام

پس به راحتی می‌توان گفت که هسته‌ی اصلی حدود 70 درصد ورق‌ها در بازار از جنس ام دی اف است. امروزه به واسطه‌ی تولیدکنندگان مختلف و تنوع تکنولوژي‌های متفاوت ، ما در بازار با گوناگونی‌هایی زیادی در رابطه با کیفیت ورق MDF مواجه هستیم. البته باید به نکته هم توجه کرد که در کنار محصولات تولید داخل هنوز هم ام دی اف خارجی طرفدار‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید به راحتی با یک تماس با کارشناسان ما از قیمت ورق ام دی اف خارجی مطلع شوید.

در ویدیو زیر قصد معرفی چند اصطلاح در رابطه با انواع مغز ورق mdf یا ام دی اف خام را داریم.

عوامل موثر در کیفیت انواع ورق ام دی اف عبارتند از:

  1. تکنولوژی و برند تولید کننده
  2. کشور تولید کننده
  3. چگالی ( دانسیته ) یا وزن یک متر مربع از ورق

انواع رنگ ورق ام دی اف چیست؟

به دلیل پتانسیل ورق MDF تولیدکانندگان اقدام به روکش کردن این کالا در دسته بندی و تنوع فراوانی کرده‌اند به طوری که حتی روکش با طرح چرم و سنگ برای ورق ام دی اف وجود دارد. به همین خاطر ما در مقاله جداگانه‌ای و طور کاملا تخصصی به انواع رنگ ورق ام دی اف پرداخته ایم که شامل می‌توانید با بازدید از این مقاله اطلاعات خود را افزایش دهید. همچنین مشاوران با ما چوب آماده هستند تا به شما در انتخاب رنگ ورق ام دی اف کمک کنند.

برای ثبت درخواست مشاوره اینجا کلیک کنید.

ورق ام دی اف رنگی

انواع ضخامت ورق ام دی اف چیست؟

در بازار ضخامت‌های زیادی وجود دارد که بر اساس مصرف آنها را برای شما لیست می‌کنیم ولی دو مورد از پر مصرف ترین ضخامت‌های ورق ام دی اف ضخامت‌های 16 میل (میلیمتر) و 3 میل (میلیمتر) است. شما می‌توانید به طور ویژه ابعاد ورق ام دی اف 3 میل را در مقاله لینک شده آن بخوانید.

لیست ضخامت ورق ام دی اف بر اساس مصرف در بازار:

  1. 16 میلیمتر
  2. 3 میلیمتر
  3. 5 میلیمتر
  4. 8 میلیمتر
  5. 25 میلیمتر
  6. 18 میلیمتر
  7. 32 ملیمیتر
  8. 20 میلیمتر

ابعاد ورق ام دی اف چیست؟

اگر منظور شما از ام دی اف همان حالت خام آن است باید بگویم که از تنوع زیادی برخوردار است که تعدادی از این اندازه‌ها را برای شما بیان خواهیم کردم اما تولیدکنندگان ام دی اف رنگی ، می توانند فقط ورق ام دی اف را با روکش‌هایی با سایز محدود تولید کنند . به طور مثل می‌توان بیان نمود که تولید کنندگان اقدام به تولید هایگلاس با استفاده از ام دی اف خام ، فقط در دو سایز 280*122 و 244*122 می‌کنند. پس در هنگام خرید ورق ام دی اف به این نکته توجه کنید ممکن است که از آن کالا فقط سایز‌های محدودی و در اکثر مواقع یک سایز وجود خواهد داشت.

شما با بازدید از فروشگاه اینترنتی با ما چوب در هنگام خرید ورق MDF می‌توانید تمام اطلاعات محصول از قبیل ابعاد و نوع رویه و همچنین قیمت عمده ورق ام دی اف را متوجه شوید.

ابعاد ورق ام دی اف بر اساس پرکاربرد بودن به ترتیب زیر است:

اولویت استفاده هر سایز سایز یا ابعاد ام دی اف ۱۶ میل
۱ 366*183 سانتیمتر
۲ 366*210 سانتیمتر
۳280*122 سانتیمتر
۴244*183 سانتیمتر
۵244*122 سانتیمتر
۶280*210 سانتیمتر
۷244*210 سانتیمتر
جدول ابعاد ورق ام دی اف

چگونه ورق MDF را بسته بندی می‌کنند؟

تولید کنندگان برای حفظ کیفیت این کالا اقدام به بسته بندی این کالا می‌کنند. لازم به ذکر است که در بازار از این نوع بسته بندی تحت عنوان “پالت” نام می‌برند. تعداد کالاهایی که یک پالت را تشکیل می‌دهند بر اساس وزن ، نوع کالا ، ابعاد یا سیاست‌های یک برند می‌تواند متفاوت باشد. اگر شما به دنبال کسب قیمت پالتی برای یک کالا هستید می‌توانید با شماره واتساپ درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط بگیرید.

قیمت عمده ورق ام دی اف چیست؟

قیمت عمده ورق به این نکته بستگی دارد تا خرید عمده ، چه تعداد ورق مدنظر خریدار است. قالبا افرادی که به دنبال قیمت عمده از یک کالایی مانند ورق mdf هستند می‌خواهند تا قیمت پالتی یا قیمت تریلی ام دی اف را بدانند. البته هستند فروشندگانی که برای خرید تعداد 10 ورق از یک نوع ام دی اف کمی به شما تخفیف بدهند. اما منظور از قیمت عمده ورق ام دی اف همان قیمت پالتی یا قیمت تریلی از یک نوع کالا است.

نکته پایانی

سعی ما در این مقاله این بود تا به طور خلاصه و مفید به شما اطلاعاتی را در رابطه با ورق ام دی اف منتقل کنیم. همچنین سعی کردیم تا با معرفی دیگر مقالات به شما ، نیازتان را به اطلاعات تخصصی به نوعی پوشش دهیم. اما اگر فکر می‌کنید که هنوز سوالات شما پاسخ داده نشده است؛ می‌توانید با بازدید از صفحه تماس باماچوب و ارتباط با کارشناسان ما نسبت به کسب اطلاعت بیشتر اقدام کنید.

سوالات خود را بدون دغدغه در قسمت نظرات ثبت کنید؛ چون ممکن است که سوال شما سوال افراد دیگری هم باشد. ما با خوشحالی و با ریزبینی تمام به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. همچنین اگر فکر می‌کنید که نکته‌ای وجود دارد که ما به آن نپرداخته‌ایم می‌توانید از طریق واتساپ ما را از آن مطلع کنید.

با تشکر از وقتی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید امیدواریم که مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط

20 دیدگاه‌

  1. ناشناس گفت:

    باسلام بنده می خواهم خط تولید ام دی اف راه اندازی کنم می خواستم بدونم هر ورق ام دی اف چقدر برای تولید کننده هزینه داره ام دی اف خام خریداری بشه وفقط روکش بخوره

  2. امیر از ارومیه گفت:

    ضمن تشکر از توضیحات جامع کارشناس محترم .فقط,درصورت امکان توضیح مختصری در رابطه با بی بو یا بودار بودن ورق توضیحاتی ارایه بفرمایید .سپاس ..پیروز باشید

    • با سلام و احترام امیدوارم که سلامت باشید
      در کل مغز ورق ها به چندین دسته تقسیم می‌شود.
      ام دی اف (MDF) :این دسته از ورق ها ( که شامل : ام دی اف ملامینه ، هایگلاس ، پلی گلاس و… می‌شود.) چه خارجی و چه تولید ایرانی داری بو نیستند و بوی خاصی از خود متساعد نمی‌کنند .
      نئوپان : این دسته نیز از خود بو متساعد نمی‌کند .
      فومیزه : یا همان ورق PVC خیلی خیلی کم بوی پلاستیک می دهد . به مانند پلاستیک فریزر ، اما باید خاطر نشان کرد که کسی به این بو اعتراض نمی‌کند و بعد از نصب در محل این دیگر قابل تشخیص نیست . اما اگر کنار تعدادی از ورق‌های فومیزه باشید این بود احساس نمی‌شود.
      ان دی اف (NDF) : این دسته از ورق‌ها از چوب تولید نشده و عملا از تفاله‌های نیشکر ( که در پایان فرآیند تولید شکر باقی می‌ماند. ) تولید شده‌است . این بو در حدی است که اگر تعدادی از این ورق‌ها کنار هم باشد ، بو کاملا قابل احساس است و صد البته خوشایند نیست .
      امیدوارم که توانسته باشم پاسخ شما را به صورت کامل پاسخ داده باشم .

  3. صالح قیامی گفت:

    واقعا هر سایزی که ورق ام دی اف بخواهیم کارخانه برای ما تولید می کنه؟

    • سلام
      ممنون بابت سوال شما
      تولید کنندگان چنین ادعاهایی می‌کنند اما عملا در حال تولید بهینه ترین حالت و سایز ام دی اف بر اساس شرایط خودشان هستند.
      پس اگر شما می خواهید خط تولید آن ها بر اساس علایق‌تان تولید کند باید بهای آن را یپردازید.
      به غیر از بهای ریالی آن شما نمی‌توانید تعدادی کمتر از یک یا هر عددی یه کارخانه برای شما معلوم می کند ، سفارش بدهید.
      درصورتی که سوال شما به طور کامل پاسخ نداده نشد می‌توانید با شماره تلفن 09133891544 تماس حاصل فرمایید.

  4. مجید صادقیان گفت:

    من می خوام خونه خودم کابینت کار کنم
    مشاوره می خواستم

    • سلام
      خیلی هم عالی
      ما در خدمت شما هستیم می‌توانید
      بین ساعت های 9 تا 13 یا 15 تا 18 با شماره 09133891544 تماس بگیرید.
      ولی توصیه ما این هست که اگر وقت دارید حضوری تشریف بیارید دفتر ما تا بهترین نتیجه را از مشورت کسب کنید.
      چون اصولا نمیشه هر سال کابینت را تعویض کرد.
      آدرس دفتر

  5. جواد جعفری گفت:

    شما ام دی اف پاکچوب می فروشید؟

  1. 25-01-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  2. 02-02-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  3. 20-02-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  4. 10-03-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  5. 18-04-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  6. 01-06-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  7. 08-06-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  8. 20-06-2022

    […] ورق ام دی اف […]

  9. 20-06-2022

    […] امروز تنوع رنگ ورق ام دی اف بسیار بالا و […]

  10. 26-01-2023

    […] ورق ام دی اف […]

  11. 06-03-2023

    […] ورق ام دی اف […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس