ام دی اف سفید براق

می‌توان گفت در حال حاضر بیشترین ورق از بین مصنوعات چوبی در اجرای دکوراسیون داخلی و پروژه‌ها با مواد اولیه چوبی ، ورق ام دی اف سفید است .

همانطور که در مقاله‌های دیگر نیز بیان شد ام دی اف سفید انواع و اقسامی دارد که از چند جهت می‌توان آنها را دسته بندی کرد یکی از دسته بند‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد بر اساس رویه ورق ام دی اف سفید است که می‌توان ام دی اف سفید را به ام دی اف سفید مات ، ام دی اف سفید صابونی و سفید براق (های گلاس) تقسیم نمود.

البته در همین دسته بندی گاهی از اسامی و موارد دیگری نیز نام برده می‌شود که این دسته بندی مشهور تر و همچنین عمومیت بیشتری دارد.

ما در این مطلب به اختصار قصد داریم تا به ام دی اف سفید براق بپردازیم. همانطور که گفته شد ؛ کلمه براق را نیز به هایگلاس یا حتی آینه‌ای می‌شناسند ، که این تلقی غلطی به شمار نمی‌آید. باید توجه داشت که ما در دسته بندی ورق‌های چوبی نوعی ورق داریم که آن را هایگلاس خطاب می‌کنیم که شرکت‌های متفاوت ایرانی و خارجی در حال تولید آن هستند و این ورق‌ها معمولاً در ابعاد ۱۸۰*۱۲۲ و ۲۴۴*۱۲۲ تولید می‌گردد و کلمه‌های گلاس در واقع به مجموعه مغز و روکشی که از جنس پلاستیک ، که در این نوع ورق استفاده می‌شود ، اطلاق می‌گردد .

در این مطلب منظور ما از ورق ام دی اف سفید روی هایگلاس یا ام دی اف سفید‌ های گلاس و براقی است که رویه ملامینه براقی دارد.

قیمت ورق ام دی اف براق در ایران - مرکز خرید و فروش انواع ام دی اف | ام  دی اف

از نظر تفاوت رویه براق با سایر رویه‌ها می‌توان گفت این رویه نور و تصویر را بیشتر از رویه صابونی منعکس می‌کند و از بازتاب نور خوبی برخوردار است به همین خاطر بعضی به آن آینه‌ای می‌گویند اما در مقایسه با ورق هایگلاس ، ورق ام دی اف سفید براق دارای جذابیت و درخشش کمتری است. البته لازم به ذکر است ، سفیدی و برآق بودن ام دی اف سفید براق هر شرکت هم متفاوت است. از روی تجربه و با مقایسه کردن انواع ام دی اف سفید براق می‌توان گفت که ام دی اف سفید براق نوین چوب سفید تر از دیگر رقبا است.

موارد مصرف ورق ام دی اف سفید براق

این ورق پتانسیل دارد تا در تمام جاهایی که سایر ورق‌های ام دی اف سفید کارایی دا‍رند استفاده کرد ، اما به طور مثال همانطور که در مطلب ام دی اف صابونی به این موضوع پرداخته شد معمولاً برای بدنه کابینت از ام دی اف سفید صابونی استفاده می‌شود.

بیشتر کاربردی که امروزه ورق ام دی اف سفید براق به خود اختصاص داده است در جاهایی است که افراد به جای ورقه هایگلاس سفید از ورق ام دی اف سفید براق استفاده می‌کنند. اگر چه از نظر ظاهری ، ظاهر ورق هایگلاس جذاب تر است ولی از نظر قیمت ورق ام دی اف سفید براق بسیار به صرفه تر از خرید ورق هایگلاس سفید است. معمولاً یک ورق ام دی اف سفید براق با سایز عمومی ۳۶۶*۱۸۳ قیمتی در حدود یک ورق های گلاس دارد که سایز ورق های گلاس معمولاً ۲۸۰*۱۲۲ می‌باشد با توجه به سایزهای بیان شده می‌توان گفت ورق ام دی اف سفید براق نهایتاً در حدود نصف ورق های گلاس سفید برای ما هزینه در بر خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ورق ام دی اف ملامینه سفید براق می‌توانید به وب سایت باما چوب مراجعه کنید.

ام دی اف سفید براق

در ضمن در جاهایی که افراد باید اجزای یک تکه بزرگ از ورق را استفاده کنند ورق ام دی اف سفید براق بیشتر از هایگلاس سفید به کار می‌آید در بین ورق‌های ام دی اف سفید نیز معمولاً ام دی اف سفید براق ، یا با بقیه هم با ورق سفید هم قیمت بوده و یا به مقدار کمی از سایر انواع ورق MDF سفید گران تر است.

مسئله مهمی که در مورد ام دی اف سفید براق وجود دارد این است که معمولاً به خاطر این که این ورق جایگزین ورق های گلاس می‌شود سعی گردیده برندهای معتبر تر این محصول را با مغز ورق ایرانی خوب یا خارجی تهیه کنند. که در این صورت این ورق از ام دی اف سفید صابونی که پیشنهاد ما برای استفاده در بدنه یا اسکلت کمد و کابینت است گران تر خواهد شد ، که این به خاطر برند رویه با کیفیت تر و مغز ورق مطلوب است.

امروزه یکی از مصارف عمده این ورق در دکوراسیون مغازه‌ها و در برخی موارد نیز در کابینت آشپزخانه‌ها به عنوان درب و نما و همچنین به عنوان درب کمد از این ورق استفاده می‌شود.

آیا هر ورق براقی هایگلاس به حساب می‌آید؟

خیر یکی از غلط های مصطلح گفتن های گلاس به ام دی اف ملامینه براق است در صورتی که روکش هایگلاس جنسی شبیه به پلاستیک دارد.

آیا روکش هایگلاس براق نسبت به روکش ملامینه براق خش پذیر تر است؟

تا حدودی بله دلیل آن هم این است که روکش هایگلاس به دلیل جنس پلاستیکی آن ، مقاومت کمتری در مقابل خش پذیری نسبت به روکش ملامینه دارد.

در پایان امیدواریم که این مقاله باعث کمک به شناخت بهتر ورق ام دی اف سفید براق شده باشد اگر سوال در رابطه با این مقاله دارید می‌توانید از طریق شماره موبایل 09133891541 و یا از طریق قرار دادن سوالات یا نظرات در پایین این مقاله اقدام کنید.

مطالب مرتبط

4 دیدگاه‌

  1. ناشناس گفت:

    دوست عزیز قیمت چنده من تمام مطلبو خوندم قیمت چنده قیمت قیمت چنده الان ام دی اف سفید قیمت چنده

  2. ناشناس گفت:

    توضیحات عالی🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس