بلندترین برج چوبی جهان

این ساختمان 25 طبقه چوبی ، در مرکز شهر میلواکی در حال انجام است و شروع به سبقت گرفتن از ساختمان های مجاور کرده است.

بلندترین برج چوبی جهان

پس از اتمام کار ، مجتمع مسکونی 284 فوت (87 متر) بلندترین برج چوبی جهان خواهد بود که 4 فوت (1 متر) بالاتر از یک سازه مخلوط(چوبی-فلزی) ساخته شده در بروموندال ، نروژ در سال 2019 افزایش می یابد.

این ساختمان 125 میلیون دلاری (در حدود 3 هزار میلیارد تومان) از یک الوار هیبریدی و اسکلت بتنی بهره می برد. این پروژه توسط شرکتهای New Land Enterprises و Wiechman Enterprises در حال توسعه است.

پانل های چوبی Glulam (الوار لایه‌ای) برای ساخت این پروژه در اتریش توسط شرکت Wiehag Timber تولید و مدیریت می شود.

ستون های چوبی

تیرهای چوبی را از اتریش از طریق بندرهای نیوآرک ، نیوجرسی یا مونترال به ایالات متحده حمل می کنند. سپس آنها را با قطار به شیکاگو می‌برند و در آنجا قبل از سوار شدن به بندر میلواکی تحت بازرسی گمرکی قرار می گیرند.

این ساختمان که توسط معماران Korb + Associated طراحی شده است ، دارای 259 آپارتمان لوکس خواهد بود. فضای داخلی آن دارای تیرهای چوبی در معرض و عرشه های کف خواهد بود.

گفته می شود که این پروژه علی رغم چالش های ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا، بلافاصله مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت.

“علاقه به این پروژه اثبات این موضوع است که مزایای زیبایی ، ساخت و ساز و پایداری چوب جرم توجه و تخیل طیف وسیعی از مردم را به خود جلب کرده است.”

شرکت سازنده قبلاً تعدادی رزرو و مستاجر را برای سه پنت هاوس این ساختمان تأمین کرده است. این پروژه قرار است در تابستان 2022 تکمیل شود.

فضای داخلی بزرگترین ساختمان جهان

این پروژه کمک مالی از سازمان جنگل های ایالات متحده برای کمک به آزمایش مورد نیاز برای اثبات توانایی چوب های انبوه برای عملکرد و همچنین مصالح ساختمانی سنتی مانند بتن و فولاد برای مطابقت با قوانین ساختمانی ایالات متحده را دریافت کرده است.

طرفداران می گویند چوب های توده ای در شرایط آتش سوزی ، زلزله و باد عملکردی بهتر و حتی بهتر از مواد سنتی دارند.

نیو لند می گوید تیرها ، اسلب ها و ستون های چوبی چند لایه Ascent معادل CO2 تولید شده توسط 2500 اتومبیل یا انرژی کافی برای تأمین انرژی 1200 خانه در سال را جبران می کند.

منبع : wood working network

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس