تابلو با چاشنی چوب

تابلوی تمام چوبی

هنرمندانی وجود دارند که ، عاشق خلق آثار هنری با استفاده از چوب هستند . بعضی به سراغ ایجاد تابلوی نقاشی می‌روند و به جای استفاده از رنگ‌ها از چوب‌های متفاوتی استفاده می‌کنند تا رنگ‌ها را در تابلو نقاشی تداعی کنند .

در زیر می‌توانید تعدادی از تابلوهایی که با استفاده از چوب درست شده است را ببینید .

البته هنرمند معرق کار ایرانی ، آقای کیومرث صیاد ، آثار شگفت انگیزی تولید کرده‌اند . شما با بازدید حضوری از نمایشگاه دائمی آقای کیومرث صیاد در کیش ، می‌توانید زیبایی این آثار را به صورت کامل درک کنید .

عکس‌های زیر آثار این هنرمند است که در اصل تابلو‌هایی از وقایع ملی ، اساطیری ، تاریخی و طبیعی است .

مراحل ساخت تابلوی چوبی

در چنین تابلو‌هایی ابتدا عکسی از اثر انتخاب و در سایز واقعی چاپ گرفته می‌شود . پس از آن از روی عکس الگو‌ها برای معرق کاری استخراج می‌شود. در مرحله بعد الگو را بر روی چوب گذاشته و از طریق معرق کاری چوب قطعات مختلف تابلو بریده می‌شود ، در این مرحله سعی می‌شود تا چوب‌های هر قطعه رنگی شبیه به رنگ داخل عکس داشته باشد تا اثر نهایی جلوه باور پذیرتر باشد . بعد از بریدن هر قطعه یا تعداد مشخصی از قطعات لازم است تا با کنار هم گذاردن تکه چوب‌ها به مانند پازل تابلو را شکل داد .

در صورتی که در زمان برش چوب‌ها دقت کافی به خرج داده نشود ، قطعه‌ها کنار یکدیگر جای نمی‌گیرد یا بیشتر از حد معقول فاصله بین آن‌ها می‌افتد ، که این ارزش و کیفیت اثر را نمایان می‌کند . مرحله بعدی صیقلی تر کردن سطح تابلو است تا برای رنگ کردن یا پاشیدن محافظ بر روی سطح چوب آماده شود . مرحله آخر باعث می‌شود تا رنگ چوب‌ها زنده و با طراوت‌تر شود که عملا اثر هنرمند را تکمیل می‌کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس