ورق فومیزه

در این مقاله قصد داریم تا دسته‌ای دیگر از محصولات مصرفی در صنعت چوب و ساختمان را بررسی کنیم.

در ابتدا برای شروع لازم است تا با ماهیت این کالا و چگونگی تولید آن آشنا بشویم.

اگر بخواهیم به طور ساده نحوه ی تولید ورق فومیزه را بیان کنیم ، باید گفت که این محصول از ترکیب مواد پلاستیکی و پودر سنگ با روش تزریق به درون دستگاه مخصوص تولید می‌شود. همچنین باید خاطر نشان کرد که به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در تولید آن نسبت به مصنوعات چوبی از قیمت بالاتری برخوردار است. سپس به مانند تولید کاغذ سنگ از زیر قلطک‌های حرارتی عبور داده می‌شود تا در پایان خط تولید یک ورق با ضخامت معین به دست آید.

به طور کامل مواد اولیه برای تولید ورق فومیزه می تواند موارد زیر باشد:

  • انواع پایدار کننده ها ی حرارتی
  • کلسیم کربنات تیتان
  • واکس ها
  • فومیزه

این نوع از ورق‌ها بر خلاف ورق چوب یا خود چوب خشک و شکننده نیستند و در برابر نیروی زیاد شکسته نمی‌شوند و بیشتر رفتاری پلاستیکی دارد و در واکنش به نیروی زیاد خم می‌شوند.

انواع ورق فومیز چیست؟

ورق فومیزه

بسته به نوع دسته بندی این دست از محصولات می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

  1. از نظر ابعاد و ضخامت
  2. از نظر لایه‌ها
  3. از نظر روکش
  4. از نظر نوع رویه (برجستگی یا امباس)
  1. این نوع از ورق فقط در سه سایز به تولید می‌رسد:
  • 366*183 سانتی متر (تا به امروز این سایز فقط با ضخامت ۱۶میلیمتر در بازار موجود بوده است.)
  • 280*122 سانتیمتر
  • 244*122 سانتیمتر

باید خاطر نشان کرد که به غیر از سایز اول دو سایز دیگر در ضخامت‌های مختلفی همچون ۳ ، ۱۶ ، 12 ، 8 و 5 میلیمتر تولید می‌شود. اما دو ضخامت 16 و 3 میلیمتر جز پرمصرفترین ضخامت‌ها در مقایسه با دیگر ضخامت‌ها برای این ورق می‌باشد. اگر تمایلی برای کسب اطلاعت بیشتر در رابطه با قیمت این نوع از محصولات دارید ، می‌توانید با شماره 09133891544 تماس حاصل فرمایید.

صخامت ورق فومیزه

2. اگر بخواهیم فارغ از ویژگی‌های ضخامت و ابعاد دسته بندی دیگری را مطرح کنیم باید به ورق فومیزه سه لایه و یک لایه اشاره کنیم.

ورق فومیزه یک لایه یا معمولی : عملا از یک نوع مواد ساخته شده است و هیچ تفاوتی در قسمت‌های مختلف آن دیده نمی‌شود.

ورق فومیزه سه لایه : اگر از کنار به ورق نکاه کنیم همانطور که از اسم آن معلوم است متوجه می‌شوید که از دولایه رویه و یک لایه وسطی (یا مغز ورق) ایجاد شده است. باید خاطر نشان کرد که سطح رویه ورق فومیزه سه‌لایه عملا از براقی و کیفیت بیشتری نسبت به یک لایه برخوردار است و دلیل آن این است که دو لایه بیرونی مواد پلاستیک بیشتری نسبت به لایه وسطی دارد یا در لایه بیرونی این محصول از مواد مرغوب‌تری مانند اکرلیک استفاده می‌شود. به همین دلیل ورق فومیزه سه لایه از حالت معمولی گرانتر است.

3. نوع دیگرهم فومیزه روکشی است که به مانند هایگلاس روکشی را به ورق می‌چسبانند و اگر شما مغز ورق را نبینید نمیتوانید حدس بزنید که که از چه جنسی است.

4. ورق فومیزه امباس : به خاطر جنس ورق فومیزه که پلاستیکی است تحت فشار تغییر شکل می‌دهد اگر در پروسه تولید با تحت فشار قرار دادن سطح روی ورق اقدام به ایجاد برجستگی‌های طرح دار بکنند عملا ورقی به نام Embossed PVC foam ورق فـومـیــزه امـبــاس تولید می‌شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ورق فومیزه با شماره تلفن 09133891544 تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

ویژگی ورق فومیزه چیست؟

مقاومت در برابر رطوبت،‌ پوسیدگی ، اسید ، حشرات

یکی از مشکلاتی که ورق چوبی دارند عدم مقاومت در برابر رطوبت است. البته هستند تولید کنندگانی که مدعی تولید ورق چوبی زد آب هستند اما در بازار توان رقابت با فومیزه را نداشتند. به همین خاطر از این ورق پلاستیکی در مکان‌هایی که رطوبت بالا و آبریزی وجود دارد به جای ورق چوبی استفاده میشود. به طور مثال می‌توان به یونیت (اسکلت کابینت) زیر ظرفشویی و کابینت‌ هوایی آن اشاره کرد. همچنین کابینت‌ها کوچکی که برای استفاده در حمام به فروش می‌رسد همه ساخته شده از فومیزه است. درضمن با توجه به ماهیت بعضی از آزمایشگاه‌ها و فعالیت خاص آن‌ها نیاز به شستوشوی کابینت نیاز است تا کل لازم از جنس چوب نباشد. مانند کمد استخر

به واسطه مواد تشکیل دهنده این ورق حشرات علاقه ای به تخریب آن ندارند و همچنین به دلیل پلاستیکی بودن آن در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم است.

اشتعال پذیری پایین و خود خاموش شوندگی

عملا می‌توان گفت که ورق فومیزه قابل اشتعال نیست. اگر شما تکه ای از ورق را روی آتش بگیرد می‌سوزد ولی مشتعل نمی‌شود و به محض این که آن را از آتش دور کنید، خود به خود خاموش می‌شود.

وزن سبک

به دلیل مواد اولیه مصرفی برای تولید ورق پی وی سی و استفاده تکنولوژی بالا در تولید این کالا توانسته اند که وزن آن را کاهش دهند به نحوی که وزن یک متر مربع آن در حدود یک سوم ورق ام دی اف است.

موارد دیگری از ویژگی ورق فومیزه است که به صورت موردی به آن‌ها در زیر اشاره می‌شود.

  • قابل بازیافت
  • چسب پذیری بسیار خوب
  • قابل نقاشی يا رنگ آميزی
  • قابليت انعطاف و فرم دهی بالا
  • قابلیت ابزار پذیری خوب مانند چوب

کیفیت سنجی فومیزه

از اینکه این مقاله را مطالعه کردید متشکریم لطفا انتقادات و پیشنهات خود و حتی سوالاتی که در رابطه با ورق فومیزه دارید در قسمت نظرات برای ما قرار دهید. ما امیدواریم که این مقاله در شناخت هر چه بیشتر ورق فومیزه به شما کم کرده باشد.

  • اطلاعیه اتحادیه درودگران شهرستان بابل
    با عرض سلام خدمت همکاران گرامی؛ نظر به دغدغه عزیزان در رابطه با چگونگی افزایش قیمت ها لازم دیدم تا نکاتی را در راستای تایید نظرات دوستان و اصلاح قیمت‌ها خدمت شما عرض کنم : توجه به اینکه اتحادیه مجاز نیست چند بار در سال اقدام به افزایش قیمت‌ها کند و با توجه به ثبات...
  • قیمت بازار ورق ام دی اف ، هایگلاس ، نئوپان هفته پایانی تیر ۱۴۰۲
    در این مطلب سعی شده تا قیمت محصولات کاربردی که برای درکوراسیون داخلی مهم هستند ، قرارداده شود . لازم به ذکر است که قیمت‌های به دست آمده از طریق استعلام گیری تلفنی از فروشندگان ورق ام دی اف در سطح اصفهان بدست آمده است . قیمت ها در جدول زیر برای خرده فروشی هست...
  • ايمني و بهداشت برای درودگران
    داشتن شغل برای انسان امری ضروری است با این حال داشتن شغل ایمن و بهداشتی نیز به همان ضروری است. این نکته بایستی پیش از ایجاد هر شغل یا ساختاری در نظر گرفته شود.
  • قیمت بازار ورق ام دی اف در اردیبهشت ۱۴۰۲
    اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ مصادف با پایان ماه مبارک رمضان بود و عملا افرادی که نتوانسته بودند قبل از عید سال نو و در ماه رمضان نسبت به ساخت کابینت ام دی اف اقدام نمایند ، در اردیبهشت ماه پروژه خود را پیش بردند . به همین دلیل در این ماه بازار همچنان فعال بود...
  • قیمت کابینت و کمد در زنجان
    در این مطلب نرخنامه مصوب انواع کابینت اتحادیه درودگران برای شهر زنجان قرارداده شده است .
  • قیمت ام دی اف خام خارجی ، هایگلاس ، صفحه‌کابینت هفته پایانی فرودین ۱۴۰۲
    همان طور که در مطلب قبلی که مربوط به اعلام قیمت‌ها در بازه زمانی بهمن ماه 1401 گفته شد ، در هفته دوم بهمن ماه ، بازار بعد از تجربه چند هفته افزایش قیمت‌ ، به تعادل نسبی رسید . اما ثبات قیمت‌ها چندان دوامی نداشت و مجددا قیمت‌ها تا پایان سال افزایش یافت ....

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس