اندازه ورق هایگلاس

اندازه ورق هایگلاس

یکی از فرآورده‌های صنعت چوب که در سال‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و تقریباً جزء شیک ترین و پرمصرف‌ترین مواد اولیه ی دکوراسیون‌ها و کابینت‌ها به حساب می‌آید ، ورق هایگلاس است. با توجه به اقبال عمومی زیاد نسبت به کابینت‌های هایگلاس و استفاده روز‌افزون از ورق هایگلاس ما در این مطلب بر آنیم که به برخی از ویژگی‌های آشکار و پنهان ورق‌های هایگلاس از جمله ماهیت ورق‌ های گلاس پرداخته و این ورق‌ها را با سایر ورق‌ها از نظر جنس و قیمت و سایر ویژگی‌ها مورد مقایسه قرار دهیم .

ماهیت ورق هایگلاس چیست؟

ورق هایگلاس یکی از انواع ورق‌های مصرفی در صنعت چوب و فراورده‌های چوبی است که ساختار آن از مغز با هسته‌ی ام دی اف خام و رویه‌ای از جنس پلکسی‌گلاس تشکیل شده است. معمولاً ورق‌های هایگلاس دارای یک رویه‌ی براق هستند و رویه‌ی دیگر آنها که به نوعی پشت ورق را تشکیل می‌دهد ، معمولاً رویه‌ای ارزان تر و به رنگ سفید و غالباً غیر براق است. رویه پلکسی گلاس ورق هایگلاس ضد آب  ، براق ، شفاف و زیبا است که نام هایگلاس نیز به دلیل همین درخشندگی و شفافیت به آن داده شده است.

هایگلاس ایشیک  | aisik | باماچوب | دسته نمونه هایگلاس | سمپل های گلاس |اندازه ورق هایگلاس

 سایر ویژگی‌های هایگلاس چیست؟

1) اندازه ورق هایگلاس : ورق‌های هایگلاس معمولاً در دو سایزcm  280 × 122 و cm 244 × 122 تولید می‌شود و ابعاد آن‌ها نسبت به ورق‌های ام دی اف و نئوپان کوچکتر است. با توجه به ابعاد استاندارد ورق هایگلاس که بیان شد در مقایسه با معروف ترین سایز ورق‌های ام دی اف و نئوپان کهcm  366 × 183 است با یک برآورد ساده متوجه می‌شویم که مساحت ورق‌های هایگلاس تقریباً نصف ورق‌های ام دی اف و نئوپان است.

2) ظاهر ورق هایگلاس : رویه‌ی ورق هایگلاس همانطور که گفته شد از یک روکش پلاستیکی (پلکسی گلاس) با کیفیت بالا تشکیل می‌شود. این مورد در مقایسه با ورق ام دی اف دارای درخشندگی بالاتر ، مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و جذابیت بیشتری در طرح و رنگ می‌باشد. در مقابل محاسنی که برای ورق هایگلاس ذکر شد می‌توان به معایبی چون خاصیت لک و خش پذیری بالا و همچنین به جا ماندن اثر انگشت مخصوصاً در حالتی که دست چرب یا کثیف باشد ، اشاره کرد. لازم به ذکر است که این معایب در اثر همان ویژگی شفافیت و براق بودن حاصل می‌شود.

ورق هایگلاس و ویژگی آن | مزایا و معایب هایگلاس ، بهترین مارک هایگلاس | اندازه ورق هایگلاس

3) رنگ بندی ورق هایگلاس :  هایگلاس‌های موجود در بازار را می‌توان به هایگلاس‌های ایرانی و خارجی تقسیم بندی کرد که معمولاً در دسته نمونه های هایگلاس به سه یا چهار گروه رنگی تقسیم شده‌اند که شامل رنگ‌های ساده ، طرح چوب ، متالیک یا همان اکلیل دار و طرح‌های جدید تر مثل طرح‌های برجسته ، لیزری ، بتونی و … می‌شوند.

 در رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک و یا ایرانی آنچه پس از سلیقه مشتری و روال معمول ترکیب رنگ بندی کابینت باید به آن توجه کرد این نکته است که معمولاً در دسته نمونه‌های شرکتهای مختلف سعی شده رنگ‌های متنوع با چینش خاصی در دسته نمونه قرار بگیرند که انتخاب رنگ بین آنها ساده تر گردد.

 در قسمت رنگ بندی در مقایسه با رنگ بندی ورق‌های دیگر ، هایگلاس شامل رنگ‌های شاد و متنوع و همچنین بروزتری نسبت به سایر ورق‌ها هستند.

4) قیمت ورق هایگلاس : برای بررسی قیمت ورق هایگلاس نسبت به سایر ورق‌ها باید به ابعاد و مساحت آنها توجه شود. قیمت هر ورق هایگلاس در حالت طبیعی از ورقهای نئوپان بیشتر و تقریباً با ورقهای ام دی اف برابری می‌کند. اما با توجه به اندازه ورق هایگلاس که در بند اول ویژگی‌ها به آن پرداخته شد ؛ اندازه ورق هایگلاس نسبت به اندازه سایر ورقها حدوداً نصف ورق های ام دی اف معمول است.

از این نکته این مفهوم استخراج می‌شود که هر متر مربع ورق هایگلاس تقریباً دو برابر ورق ام دی اف قیمت دارد. البته با توجه به فراوانی شرکتها و تفاوت جنس و قیمت‌ها این دو برابری به طور میانگین است. ولی به طور معمول حتی نازلترین هایگلاس ها هم قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های دیگر دارند. به طور مثال اگر هر متر مربع ورق ام دی اف ۱۰۰ هزار تومان باشد ، هر متر مربع ورق هایگلاس ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت ورق ام دی اف هایگلاس یلدیز - خرید و فروش انواع ام دی اف | ام دی اف | اندازه ورق هایگلاس

و اما نکات مختصری راجع به هایگلاس

درست است که معمولاً هایگلاس به دلیل شفافیت و براق بودن شناخته شده هستند. اما در سال‌های اخیر هایگلاس‌ مات و برجسته نیز تولید شده است.

هایگلاس‌ها مغزی با دوام و ظاهری زیبا دارند که باید در مراقبت از رویه آنها بسیار دقت کرد.

قیمت هایگلاس‌ها معمولاً برای مصرف کننده نسبت به ام‌دی‌اف با توجه به اندازه ورق هایگلاس بالاتر است.

ورق‌های هایگلاس یک رو هستند و قابلیت استفاده در جایی که دو روی ورق در معرض دید قرار دارد را ندارند.

با استفاده از یک پرده نازک از تابش مستقیم نور آفتاب به کابینت هایگلاس جلوگیری کنید چون امکان تغییر رنگ در کابینت‌ها وجود دارد.

هایگلاس نسبت به برخورد اجسام نوک تیز حساس هستند. پس مراقب کابینت هایگلاس خود باشید که خراش برندارند.

مزایا و معایب هایگلاس

در مجموع می‌توان گفت هایگلاس‌ها ویژگی‌هایی همچون زیبایی ، تنوع طرح و رنگ ، شفافیت ، تراکم ، مقاومت مغز ورق و مقاومت بالاتر از ام دی اف در برابر رطوبت و … دارا هستند . این‌ها محاسن هایگلاس محسوب می‌شوند و لک‌پذیری و خش پذیری بالا و کاملا ضد آب نبودن نیز از معایب آن‌ها به حساب می‌آید.

 از نظر اندازه ورق هایگلاس هم این ورق‌ها دارای ابعاد کوچکتری نسبت به ورق‌های معمول هستند. این ویژگی خود معایب و محاسنی را به همراه دارد که به طور مختصر در این مطلب به آن پرداختیم.

ما در مجموعه با ما چوب تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا رضایت کامل مشتریان و مخاطبان صنعت چوب و فراورده‌های چوبی را از هر لحاظی تامین کنیم . امیدواریم شما با بازدید از سایت این مجموعه و ثبت نظرات خود در مورد این مقاله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر یاری کنید.

 پیشاپیش از تعامل سازنده شما متشکریم.

  • اطلاعیه اتحادیه درودگران شهرستان بابل
    با عرض سلام خدمت همکاران گرامی؛ نظر به دغدغه عزیزان در رابطه با چگونگی افزایش قیمت ها لازم دیدم تا نکاتی را در راستای تایید نظرات دوستان و اصلاح قیمت‌ها خدمت شما عرض کنم : توجه به اینکه اتحادیه مجاز نیست چند بار در سال اقدام به افزایش قیمت‌ها کند و با توجه به ثبات...
  • قیمت بازار ورق ام دی اف ، هایگلاس ، نئوپان هفته پایانی تیر ۱۴۰۲
    در این مطلب سعی شده تا قیمت محصولات کاربردی که برای درکوراسیون داخلی مهم هستند ، قرارداده شود . لازم به ذکر است که قیمت‌های به دست آمده از طریق استعلام گیری تلفنی از فروشندگان ورق ام دی اف در سطح اصفهان بدست آمده است . قیمت ها در جدول زیر برای خرده فروشی هست...
  • ايمني و بهداشت برای درودگران
    داشتن شغل برای انسان امری ضروری است با این حال داشتن شغل ایمن و بهداشتی نیز به همان ضروری است. این نکته بایستی پیش از ایجاد هر شغل یا ساختاری در نظر گرفته شود.
  • قیمت بازار ورق ام دی اف در اردیبهشت ۱۴۰۲
    اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ مصادف با پایان ماه مبارک رمضان بود و عملا افرادی که نتوانسته بودند قبل از عید سال نو و در ماه رمضان نسبت به ساخت کابینت ام دی اف اقدام نمایند ، در اردیبهشت ماه پروژه خود را پیش بردند . به همین دلیل در این ماه بازار همچنان فعال بود...
  • قیمت کابینت و کمد در زنجان
    در این مطلب نرخنامه مصوب انواع کابینت اتحادیه درودگران برای شهر زنجان قرارداده شده است .
  • قیمت ام دی اف خام خارجی ، هایگلاس ، صفحه‌کابینت هفته پایانی فرودین ۱۴۰۲
    همان طور که در مطلب قبلی که مربوط به اعلام قیمت‌ها در بازه زمانی بهمن ماه 1401 گفته شد ، در هفته دوم بهمن ماه ، بازار بعد از تجربه چند هفته افزایش قیمت‌ ، به تعادل نسبی رسید . اما ثبات قیمت‌ها چندان دوامی نداشت و مجددا قیمت‌ها تا پایان سال افزایش یافت ....

مطالب مرتبط

3 دیدگاه‌

  1. یک محقق گفت:

    خب یعنی هایگلاس نخریم ام دی اف بخریم ؟

    • بستگی به سلیقه و بودجه ای که دارید باید انتخاب کنید ولی اگر باریک بینی و ریز شدن را کنار بگذاریم تفاوتی ندارند به غیر مبلغ کار

  1. 08-03-2022

    […] یک محقق در اندازه ورق هایگلاس20-02-2022 […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس