ام دی اف سفید مات

یکی از رنگهایی که در بسیاری از عرصه‌های زندگی امروزه به چشم می‌خورد و شاید در اکثر مواقع افراد توجه خاصی به آن ندارند رنگ سفید است.  سفید به دلیل قابلیت ترکیب با رنگ‌های دیگر و استفاده در بسیاری از طرح‌ها از جمله رنگهای پر کاربرد است. می‌توان گفت یکی از بی بدیل ترین رنگهای این جهان هستی ، رنگ سفید است. رنگ سفید خود دارای طیفی گسترده از رنگ‌ها است و این خود شاید به چشم بسیاری افراد نیامده است رنگ‌هایی از قبیل سفید ساده سفید گچی سفید استخوانی و مرمری و غیره از طیف رنگ سفید به حساب می‌آید.

در مورد ام دی اف سفید ، آنچه انواع ورق ام دی اف سفید را از یکدیگر جدا می‌کند رویه‌های آن است. در مقاله‌های دیگر مجله خبری با ما چوب راجع به رویه‌های صابونی و براق و غیره صحبت کرده‌ایم. در این مقاله قصد داریم تا به توضیحاتی در مورد ورق ام دی اف سفید مات بپردازیم ، البته منظور ما از سفید مات آن دسته از رویه‌های سفید است که از نظر انعکاس نور و تصویر اصلاً چنین اتفاقی یعنی انعکاس نور و تصویر رخ نمی‌دهد .

به طور معمول و در بین مردم به رویه‌هایی که براق نباشند مات می‌گویند که خود به رویه‌هایی برفی یا هالوژنی و برجسته فوق برجسته تقسیم می‌شود. در ساخت کابینت و کمد ، بدنه و اسکلت آن‌ها رویه‌هایی از قبیل صابونی ، براق و مات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بیشتر در قسمت بدنه از ام دی اف سفید صابونی استفاده می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا به توضیحاتی در مورد ورق ام دی اف سفید مات بپردازیم. البته منظور ما رویه‌ای است که مات باشد و هیچگونه فینیش خاصی رویه آن نیاشد برخلاف برفی و برجسته یا فوق برجسته

در انتخاب ام دی اف برای درب‌ها یا نماهای کابینت ، دکوراسیون یا کمد ، معمولاً دو دسته سلیقه وجود دارد ، بعضی از افراد با رویه‌های براق را ترجیح می‌دهند و عده‌ای دیگر به رویه‌های مات روی می‌آورند. رویه‌های مات به طور کلی به 4 دسته برفی ، هالوژنی ، برجسته و در پایان رویه‌های واقعا مات تقسیم می‌کنیم.

مزیت ورق‌های برفی نسبت به براق این است که اثر انگشت لک خش‌های ریز ،  بسیار کمتر از ورق‌های براق در آن‌ها دیده می‌شود. در نقطه مقابل از دید خیلی‌ها و ورق‌های مات به خاطر براق نبودن از جذابیت کمتری نسبت به ورق‌های براق برخوردار هستند.

از طرف دیگر در ورق‌های سفید در سال‌های اخیر در دست نمونه‌ها یک سری کد رنگ نیز اضافه و طراحی شده که در عین سفید بودن ، دارای بافت یا طرح چوب و غیره هستند که عده‌ای نیز این ورق‌ها را برای استفاده انتخاب میکند.

سفید سیکنرونایز طرح چوب
سفید برجسته امباس

اما در کل عده‌ای این کد رنگ را نیز از جمله کد‌های رنگی محسوب می‌کنند ، وقتی با آنها در مورد ام دی اف سفید مات صحبت می‌کنیم ، آنها فقط ام دی اف‌های سفید بدون طرح را جزء این دست به حساب می‌آورند. در خیلی از این موارد ام دی اف‌های سفید مات با رویه‌های برفی هالوژنی بسیار کمتر از رویه‌های براق و صابونی در بازار دیده می‌شود و این نکته خود باعث شده تا این نوع ام دی اف‌ها در خیلی از موارد کاربرد خود را از دست بدهند.

در حالی که ام دی اف‌های سفید با طرح‌هایی مثل کتان و یا طرح چوب با رویه‌های برجسته و فوق برجسته امروز جای خود را در کابینت‌ها و دکوراسیون ها باز کردند یکی از نواقص دیگری که یک سری افراد به این رویه یعنی رویه‌های مات نسبت می‌دهند و می‌توان بسیار درست هم باشد این مطلب است که در رویه‌های ام دی اف سفید برفی کثیفی به خورد رویه رفته و به اصطلاح این نوع رویه کثیفی را به خود می‌گیرد.

قیمت ام دی اف سفید مات

در مورد قیمت ام دی اف سفید مات همانند سایر دسته‌های ام دی اف در هر زمانی قیمت ام دی اف سفید مات به فراخور وضعیت بازار بسیار متفاوت است. اما این نکته قابل بیان است که بر حسب برند تولید کننده ام دی اف خام استفاده شده در آن و کیفیت رویه این ورقه‌ها در قیمت با یکدیگر تفاوت ایجاد می‌کند پس بنابراین باید در هر زمانی قیمت این محصولات را از نمایندگی‌های اصلی هر برند جویا شد برای این منظور می‌توانید از سایت باما چوب نیز استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس