رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک

در این مقاله سعی بر این است که اطلاعاتی در مورد رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک به خوانندگان محترم ارائه شود. از نظر باما چوب دانستن این مطالب چه برای افرادی که از لحاظ حرفه ای با ورق هایکلاس سرو کار دارند و چه افرادی که خریدار و مصرف کننده هستند ، می‌تواند مفید و مؤثر باشد. در ابتدا چند نمونه از برندهای هایگلاس را از لحاظ رنگ بندی بررسی کرده و سپس به رنگ بندی کابینت و نکات آن می‌پردازیم.

کابینت هایگلاس ترک چیست ؟

اگر برای ساخت یک کابینت از ورق هایگلاس استفاده کنند به آن نام کابینت هایگلاس اطلاغ می شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه از های گلاس برای تمام قطعات کابینت استفاده نمی‌شود. یا به عبارتی می‌توان گفت که از هایگلاس فقط برای قسمت هایی از کابینت استفاده می‌شود ، که قابل دیدن هست. مانند : درب یا قسمت جلویی کشو و عملا اسکلت کابینت هایگلاس را با ام دی اف ملامینه می سازند.

کابینت هایگلاس AGT

 برندهای هایگلاس عبارتند از هایگلاس ترک ، ایرانی و …که هر کدام را به طور جداگانه مورد بحث قرار می‌دهیم.

 از مشهورترین هایگلاس‌های ترک در بازار ایران می‌توان به دو برند Agt (که به تازگی کارخانه‌ای برای پوشش بازار ایران در تهران ایجاد کرده است) و Ashik اشاره کرد و این نکته را در نظر داشت  هنگامی که از رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک صحبت می‌کنیم باید  رنگبندی این دو برند معروف را بررسی کنیم.

برندهای هایگلاس
برند های هایگلاس

 رنگ‌بندی هایگلاس ای جی تی و آشیک

رنگ ورق هایگلاس ترک هم مانند بسیاری دیگر از برندهای هایگلاس و نیز به مانند دو برند ذکرشده ، به سه دسته کلی تقسیم می‌گردد :

 گروه یک : این گروه شامل رنگ‌های ساده همچون سفید ، قرمز ، طوسی ، کرمی ، مشکی و … هستند.

 گروه دو : در این گروه رنگهای طرح چوب قرار دارند ، رنگ‌هایی همچون آبنوس و … .

گروه سه : رنگ‌های این گروه عبارتند از رنگهای اکلیل دار (متالیک) و برجسته که می‌توان به سفید اکلیلی ،کرم اکلیلی و طرح‌های موج دار و بتونی اشاره کرد .

در مورد قیمت گروه‌های مختلف می‌توان گفت که گروه یک در پایین ترین سطح از قیمت و گروه سه در بالاترین سطح قرار دارد.

با توجه به مطالب بالا که در مورد گروه بندی ورق هایگلاس گفته شد خوانندگان عزیز می‌توانند نمونه عکس‌های هر کدام از این سه دسته را در اینجا مشاهده نموده تا کمی بیشتر و ملموس تر با این سه دسته آشنا شوند. در ضمن دسته نمونه‌های هر شرکت به صورت فیزیکی و مجازی در دسترس مشتریان و همکاران محترم قرار گرفته و مجموعه با ما چوب در آگاهی رسانی و شناسایی‌های این نمونه‌ها در سایت خود پذیرای همه عزیزان می‌باشد.

 برای راحتی شما کاتالوگ تعدادی از برند‌ها در پایان مقاله با قابلیت دانلود وجود دارد.

 از برندهای هایگلاس ایرانی می‌توان به هایگلاس ایزوفام ، پاک چوب ، نوین چوب و… اشاره کرد که به طور کلی این برندها نیز دارای سه گروه رنگی یعنی رنگ های ساده ، طرح چوب و فانتزی می باشد. البته در برخی از دسته نمونه برندهای مختلف ، این گروه‌ها به چهار گروه تقسیم شده اند. برای مثال در دسته نمونه شرکت پاک چوب رنگ‌ها به چهار دسته تقسیم گردیده است که حتی برخی کارشناسان این هایگلاس را به ۶ دسته ساده ، طرح چوب ، متالیک (اکلیلی) ، هولوگرام ، سوپرمات و خاص تقسیم می‌کنند. ولی نظر کلی بر همان سه دسته اصلی یا چهار دسته اصلی است چون می توان رنگ‌ها را در همان دسته‌های ساده و طرح چوب و طرح‌های فانتزی و جدید جای گذاری نمود و اغلب در دسته نمونه‌ها نیز به این صورت عمل شده است.

تا اینجا اشاره مختصری به رنگ بندی هایگلاس شد. بعد از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب شرکت هایگلاس ایرانی یا خارجی می‌توان به سراغ نمونه شرکتها رفت و کلیه رنگ‌ها را مشاهده نمود.

 قبل از انتخاب رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک و یا ایرانی باید به مواردی توجه داشت که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم :

 1) به دلیل اینکه ورق هایگلاس از نظر کیفیت ، به روز بودن و برخی ویژگی‌های دیگر در سطح بالاتری از ورق ام دی اف قرار دارد ، اجرای کابینت آن نیز دارای هزینه بیشتر و در مجموع بهای پرداختی بیشتر خواهد شد.

2) قبل از انتخاب رنگ انواع ورق هایگلاس باید توجه نمود که رنگ‌های روشن فضای شما را بزرگتر و رنگهای تیره فضای شما را کوچکتر نشان می دهند. پس اگر آشپزخانه شما کوچک است انتخاب رنگ روشن و براق می‌تواند فضای شما را بزرگتر نشان دهد.

3) هایگلاس‌های با رنگ تیره زودتر کثیف شده و لک ، اثر انگشت ، چربی و خش روی آنها نمایان تر است. پس توجه داشته باشید که اگر تنها یک آشپزخانه دارید و به صورت مداوم در حال استفاده از آن هستید رنگ‌های روشن کثیفی و خش را کمتر نشان می‌دهند و در صورتیکه دارای دو آشپزخانه می‌باشید و یکی را برای زیبایی خانه و دیگری را برای پخت و پز و شستشو استفاده می‌کنید ، می‌توانید در آشپزخانه ای که نماینده زیبایی خانه شما است از رنگ‌های تیره تر استفاده کنید. 4) نور آشپزخانه نیز از عوامل مهم  در انتخاب رنگ شماست. در صورتی که آشپزخانه شما دارای نور کمی است ، رنگ تیره انتخاب نکنید.

5) در انتخاب رنگ کابینت باید به رنگ وسایل آشپزخانه خود ، رنگ فضای آشپزخانه شامل کاشی‌ها ، پرده‌ها و کلاً به تم اصلی آشپزخانه و منزل خود توجه کنید تا رنگی که انتخاب می‌کنید با بقیه اجزای آشپزخانه و منزل شما همخوانی داشته باشد.

6) مسئله دیگر در انتخاب رنگ برای کابینت ، طرح و مدلی است که شما برای کابینت خود در نظر دارید. کابینت شما می تواند تک رنگ و یا دارای دو یا چند رنگ باشد که حتماً با طراح و مجری کابینت خود قبل از انتخاب رنگ ورق‌ها مشورت کنید.

 در ادامه مقاله نمونه‌هایی از رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک و ایرانی را بیان می‌کنیم که می‌تواند به عنوان پیشنهاد توسط مشتری مورد بررسی قرار گیرد. اگرچه لازم به ذکر است که مهمترین مسئله در انتخاب رنگ و طرح ، سلیقه شخصی است. چون در انتخاب رنگ و مدل هیچگاه استانداردهای کامل و قاطعی وجود ندارد و هر کس با توجه به نکات اصلی و ابتدایی که ما هم سعی در اشاره به آنها نمودیم و با توجه به سلیقه و نظر شخصی خود رنگ یا رنگ‌های مورد نظر را انتخاب می‌نماید.

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که انتخاب شما چندان تحت تأثیر مواردی همچون رنگ سال یا طرح های نباشد چون به طور میانگین متوسط عمر کابینت شما حدود ۵ تا ۱۰ سال خواهد بود.

 معرفی چند ترکیب رنگ هایکلاس

اگر بخواهیم رنگ کابینت هایگلاس جدید که در حال حاضر مورد استقبال قرار گرفته است و به اصطلاح مد شده‌اند را نام ببریم می‌توان به ترکیب رنگ سفید یا رنگ هایی نزدیک آن مثل شیری  ، کرم با رنگهای دیگر اشاره کرد. مثلاً سفید و طوسی یا سفید و مشکی و یا کرم و قهوه ای. در صورتی که از قبل ، طرح خوب و قابل قبولی برای کابینت آماده شده باشد می‌توان با استفاده از ترکیب هایگلاس سفید و سایر رنگها به یک کابینت شیک و مدرن دست یافت.

در رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک باید به این  نکته توجه شود که در دسته نمونه‌های شرکت‌های Agt و Ashikبرای مثال یک سری رنگ‌ها که با هم تناسب دارند و می‌توان آنها را با هم به کار گرفت معمولاً به صورت تیره و روشن وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند به زیبایی کار شما منجر شود. برای مثال رنگ کرم متالیک (اکلیلی) در کنار قهوه ای متالیک ترکیب رنگ زیبایی را ایجاد می‌کند.

 همانطور که قبلاً هم ذکر شد باز هم یادآور میشویم که انتخاب رنگ بسیار به سلیقه و نظر شخصی افراد بستگی دارد ولی باید با توجه به روحیات خود ، ویژگی‌های آشپزخانه و خانه خود و با توجه به انتظاری که در پایان از دکوراسیون داخلی خود دارید رنگ مناسب را انتخاب کنید.

چنانچه در این مقاله اشاره شد هر رنگی می‌تواند مزایا و معایب و ویژگی‌های مختص به خود را دارا باشد ، ولی داشتن آگاهی در زمان انتخاب رنگ می‌تواند برای شما راهگشا باشد. رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک و ایرانی هم به صورت تک رنگ و هم دو رنگ امکان پذیر است. اما توصیه ما این است که از دو رنگ بیشتر برای کابینت خود استفاده نکنید.

 در پایان به صورت تیتر وار به نکته‌هایی در جمع بندی این مبحث اشاره می‌کنیم

 1) سلیقه شخصی در انتخاب رنگ بسیار مهم است ولی دانستن نکاتی در مورد استفاده درست از رنگ‌ها در کابینت و دکوراسیون منزل باعث زیبایی بصری و ایجاد نتیجه بهتری خواهد شد.

2) از انتخاب رنگ‌های شلوغ ، تند و تیز و بسیار تیره در کابینت خود بپرهیزید چون در طولانی مدت باعث دلزدگی شما خواهد شد.

3) در هنگام انتخاب رنگ می‌توانید به نمونه کارهای انجام شده قبلی توجه کنید و آنها را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که دوست داشتید آنها را انتخاب کنید. (حتماً از پیمانکار خود بخواهید نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد.)

4) رنگ‌های طوسی ، آبی کم رنگ ، کرمی و مخصوصاً سفید رنگ هایی هستند که در سال‌های اخیر استفاده از آنها بسیار متداول شده است. حتی ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ‌ها یکی از ترکیب رنگهای زیبا و مناسب در این زمان است.

کابینت های گلاس، قیمت کابینت هایگلاس،رنگ بندی | باماچوب
کابینت های گلاس
بهترین کابینت های High Glass ( های گلاس) | باماچوب

قیمت کابینت هایگلاس ترک

قیمت سفارش کابینت متشکل از دو مورد است : دستمزد سازنده و هزینه اجناس مصرفی هزینه اجناس در کلان شهر ها نسبت به یکدیگر زیاد تفاوتی ندارد و این دستمزد سازنده است باعث اختلاف قیمت می‌شود. البته که نقشه و مدل طراحی شده برای اجرا در دسمتزد سازنده تاثیر زیادی دارد. اگر شما به دنبال قیمت های قابل استناد هستید باید نرخنامه‌های اتحادیه درودگران منطقه‌ي خود را بررسی کنید. برای مثال با بازدید از این صفحه می‌توانید از نرخنامه‌های اتحادیه درودگران خمینی شهر بازدید کنید.

هایگلاس | ام دی اف هایگلاس AGT | ام دی اف هایگلاس | باماچوب

هدف ما در مجموعه با ما چوب از ارائه این مطالب برداشتن باری حتی ناچیز از دوش مشتری و مخاطبان عزیز در هنگام انتخاب رنگ هایگلاس برای کابینت بود. امیدواریم کمک و راهنمای مفیدی برای شما انجام داده باشیم.

 لطفاً نظرات خود را در پایین این مقاله برای ما ثبت کنید تا هم ما و هم خواننده‌های عزیز از آن بهره مند شوند. با تشکر

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌

  1. 19-02-2022

    […] […]

  2. 10-03-2022

    […] اندازه ورق هایگلاس ایرانی و ترک | وبلاگ سایت باماچوب در رنگ بندی کابینت هایگلاس ترک19-02-2022 […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس