نرخنامه مصنوعات چوبی اتحادیه درودگران خمینی شهر

نرخنامه سه ماه اول ۱۴۰۲ یا نرخنامه بهار ۱۴۰۲ برای خدماتی‌ها و کابینت سازان و نجاران اضافه شد‌ .

لیست قیمت میانگین مهرماه برای تحادیه مصنوعات چوبی شهرستان خمینی شهر اضافه شد .

در ابتدای هر سال و با شروع سال نو به واسطه افزایش هزینه‌ها از قبیل دستمزد ، اجاره بها ، بیمه و ….. قیمت بعضی اجناس و فعالیت‌های خدماتی افزایش می‌یابد . به طور مثال تولید کنندگان ورق‌های چوبی و صفحه کابینت اقدام به ارائه لیست قیمت جدید برای فروش محصولات خود می‌کنند که به تبع در قیمت نهایی کابینت و دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است . از این رو اتحادیه درودگران خمینی شهر اقدام به انتشار لیست قیمتی برای سه ماه اول سال ۱۴۰۲ کرده است .

نرخ نامه 3ماهه اول 1402 کابینت سازان و نجاران صفحه اول | وبلاگ باماچوب
نرخ نامه 3ماهه اول 1402 کابینت سازان و نجاران صفحه دوم | وبلاگ باماچوب
نرخ نامه 3ماهه اول 1402 کابینت سازان و نجاران صفحه سوم | وبلاگ باماچوب
نرخ نامه 3ماهه اول خدماتی 1402 | پبلاگ باماچوب

نرخنامه ۶ ماه آخر سال ۱۴۰۱ اتحادیه خمینی شهر برای ارائه دهندگان خدمات و کابینت سازان اضافه شده است .

نرخنامه سه ماه دوم سال ۱۴۰۱ اتحادیه خمینی شهر اضافه شده است .

نرخنامه سه ماه اول سال 1401 اتحادیه خمینی‌شهر اضافه شد. برای کابینت سازان و خدماتی ها دانلود به پایان مقاله مراجعه کنید.

نرخنامه آذر ماه سال 1400 اتحادیه خمینی‌شهر اضافه شد. برای دانلود به پایان مقاله مراجعه کنید.

نرخنامه شهریور ماه سال 1400 اتحادیه خمینی‌شهر اضافه شد. برای دانلود به پایان مقاله مراجعه کنید.

نرخنامه خرداد ماه سال 1400 اتحادیه خمینی‌شهر اضافه شد. برای دانلود به پایان مقاله مراجعه کنید.

نرخنامه دی ماه سال 1399 اتحادیه خمینی شهر اضافه شد. برای دانلود به پایان مقاله مراجعه کنید.

نرخنامه آبان ماه سال 1399 اتحادیه خمینی شهر اضافه شد. برای دانلود به پایان مقاله مراجعه کنید.

نرخنامه و لیست قیمت مصنوعات چوبی

یکی از وظایف اتحادیه‌ها بررسی و فرستادن کارشناس برای رفع و رجوع مشکلات فی‌ما‌بین اعضای خود و کارفرمایان است. گاهی اوقات مراجع ذی‌صلاح از اتحادیه درخواست می‌کنند تا بررسی و نظر کارشناسی خود را در رابطه با یک موضوع برای آن مرجع ارسال کند.

طبق تجربه ای که اتحادیه‌های درودگران کسب کرده اند به نتیجه رسیدند که با ایجاد مرجع قیمتی برای فعالیت‌هایی که جزء خدمات آن صنف می‌شود می‌توانند از پیدایش مشکلات جلوگیری کنند. در اصل وجود یک نرخنامه می‌تواند به همه‌ی طرف‌های یک فعالیت اقتصادی کمک کند مثلا کارفرما و پیمانکار و دستگاه‌های نظارتی. از طرفی وقتی ارزش این کار معلوم خواهد شد که شما نیاز به قیمت (مثلا کابینت با فلان مشخصات را) در یک زمان خاص داشته باشید که در این صورت نرخنامه‌ها به مثابه یک گنج است.

چرا همه‌ی اتحادیه‌ها در ایران دست به تولید نرخنامه نمی‌زنند؟

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد مثلا ممکن است چون اتحادیه در شهرستان‌ها هم وجود دارند و تعداد اعضای کمتری نسبت به مراکز استان داشته باشند این کار را انجام ندهند و به نرخنامه ی مراکز استان رجوع کنند. از طرفی هم این کار در شرایط اقتصادی عادی هم کار زمان بری است و حتی در شرایطی که بازار رکودی یا تورمی باشد معیار صحیحی از قیمت اجناس و ملزومات (ساخت یک کابینت ) را نمی‌تواند ایجاد کرد. به خاطر همین مشکلات یک نرخنامه ی قابل استناد می‌تواند به همه برای درک بهتر قیمت بازار کمک کند.

لیست قیمت کابینت سال ۱۴۰۱

با توجه به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ، قیمت کابینت در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش پیدا کرد. در نظر داشته باشد که در زمان نگارش این متن (یازدهم فروردین ماه) افزایش قیمتی برای اجناس از طرف تولید کنندگان یراق آلات یا ورق ام دی اف و هایگلاس اعلام نشده است و عملا افزایش قیمت (حدود ۲۰ درصد در نرخنامه)، تماما به دلیل افزایش دستمزد است.

توجه داشته باشید که تولید کنندگان ورق و مصنوعات چوبی در تاریخ نگارش این متن قیمتی اعلام نکرده‌اند و در صورتی که افزایش قیمت چشمگیری لحاظ کنند ، قیمت کابینت باردیگر با افزایش روبرو خواهد شد. ( که البته بازار کشش افزایش قیمت ها را ندارد. ولی مبلغ افزایش دسمتزد هم قابل توجه است به همین خاطر باید منتظر تصمیم تولید کنندگان باشیم)

باید به چند نکته توجه کرد:

1- نرخنامه یا لیست قیمت محدود به جغرافیای تحت پوشش اتحادیه و برای عضو‌های آن اتحادیه است.

2- هستند افرادی که ممکن است قیمت‌های آن‌ها اختلاف‌هایی با نرخ نامه داشته باشد که این به خاطر کمیت و کیفیت خدماتی هست که به شما ارائه می‌دهند

3- قیمت اجناس مصرفی برای انجام یک پروژه بیشترین تاثیرگذاری در قیمت را دارد.

4-پیمانکارانی هستند که مورد تایید اتحادیه باشند. درصورتی که می‌خواهید در کار خود ریسک کمتری کنید از اتحادیه‌ها مشورت بگیرید.

5- بعد از انتخاب پیمانکارتان وضعیت پروانه کسب او را از طریق اتحادیه چک کنید. ممکن است مجوز فعالیت رسمی نداشته باشد یا حتی با کارفرما‌های قبلی خود مشکلاتی داشته باشد که هنوز حل نشده است.

در صورتی که نرخنامه‌های دیگری را با ما به اشتراک بگذارید؛ ما می‌توانیم در این صفحه منتشر کنیم به نحوی که دیگران هم از آن استفاده کنند.

لیست قیمت کابینت سال ۱۴۰۰

صنعت چوب در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ ، سال نسبتا آرام تری را از منظر نوسانات قیمت مشاهده کرد. به نحوی که در فصل بهار یک افزایش قیمت جزئی را تجربه کرد. اما در ادامه سال به خصوص در فصل پاییز و زمستان به دلیل نبود تقضا و رکودی بودن ، عملا بازار تحمل و کشش برای افزایش قیمت‌ها را نداشت.

تولید کنندگان ورق‌های چوبی هم به دلیل هزینه‌های بالا سری ثابت تولید برای افزایش فروش خود اقدام به کاهش قیمت کردند. شما با مقایسه لیست قیمت کابینت سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ متوجه این کاهش قیمت می‌شوید.
پیشبینی ما تا پایان سال ۱۴۰۰ این است که افزایش قیمت برای کابینت و دیگر مصنوعات چوبی حاصل نمی‌شود و امکان کاهش قیمت کابینت هم محتمل است.

لیست قیمت کابینت سال ۱۴۰۱

در بهار سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت متعددی در صنعت چوب راخ داده است که به طور مختصر هر یک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

افزایش دستمزد : در سال ۱۴۰۱ دستمزد‌ها و دیگر هزینه‌ها مثل بیمه برای کارفرما افزایش زیادی داشت. به نحوی که باعث افزایش قیمت نصب کابینت در سه فصل اول سال شد.

افزایش بهای تمام شده کالا : به دلیل افزایش دستمزد‌ها ، بهای کالا و خدماتی که بر روی کالا انجام می‌شود هم افزایش یافته است. به طور مثال از اول سال ۱۴۰۱ تا اواسط خرداد ماه قیمت ام دی اف ملامینه صابونی سفید گلستان در حدود ۲۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است (دیگر برند‌های تولید کننده نیز در حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.) همچنین قیمت حمل و نقل کالا از کارخانه تا محل مصرف نیز افزایش یافته است.

اگر به مقایسه لیست قیمت‌ سه ماه دوم سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰ بپردازید ، متوجه افزایش قیمت در حدود ۴۰ درصدی برای کابینت به ازای هر متر ، خواهید شد.

پیشبینی ما رکود در بازار مصنوعات چوبی مانند کابینت است ، چون به خودی خود ، بازار و مشتریان تحمل افزایش قیمت را نداشته‌اند. این رکود در فصل پاییز به خاطر اینکه تعمیرات در خانه‌های اجاره‌ای به اتمام می‌رسد،تشدید می‌شود.

لیست قیمت شش ماه دوم سال ۱۴۰۱

به واسطه خارج شدن تقاضا به دلیل اتمام نقل و انتقالات قبل از بازگشایی مدارس در بازار مسکن ، همیشه بازار مصنوعات چوبی در مهر ماه رکودی است . اما اعتراضات و اغتشاشات باعث عمیق تر شدن این رکود شد ، به طوری که بازار از سمت پرداخت نقد به سوی پرداخت اعتباری ۴۵ تا ۶۰ روز کوچ کرده است و صد البته تولید کنندگان ورق چوبی نیز مجبور به باز کردن فروش اعتباری خود شده‌اند . در زمان نگارش این پاراگراف (تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۱) ، پیش بینی ما این است که با توجه به موارد حاشیه‌ای از قبیل در صورت ادامه یافتن اغتشاشات و اعتراضات و همچنین آغاز جام جهانی ، بازار فصل پاییز را با حداقل فعالیت قابل انجام سپری کند ، هرچند با نزدیکتر شدن به ایام پایانی سال انتظار می‌رود تا بر حجم فعالیت بازار اضافه شود .

دیگر مقالات ما در مجله خبری با ما چوب

مطالب مرتبط

5 دیدگاه‌

  1. سمیه گفت:

    سلام وقت تون بخیر و خسته نباشید ،میخواستم بدونم که بین نجار ها که شغل نجاری دارند و ام دی آف بر ها که از کارهای ام دی آف استفاده می‌کنند آیا قانونی هست که ای دو تا شغل را از هم جدا کنند،من ام دی آف کارم و هم نجار امکان جدا کردن این دوتا هست ممنون

    • امیدوارم سلامت باشید
      پاسخ این سوال خیلی سخت هست
      چرا و از چه نظری می خواهید این دو مورد را از هم جدا کنید؟
      مثلاً از نظر سازمان بیمه تامین اجتماعی افرادی که درب چوبی برای اتاق می سازند و افرادی که درب چوبی برای کابینت می‌سازند دارای دو شغل متفاوت هستند اما هر دو با چوب سر و کار دارند و تقریباً از ابزار‌های یکسانی استفاده می‌کنند
      لطفاً سوال خودتون را بیشتر توضیح بدهید

  2. محمد گفت:

    سلام من کابینت ساز حرفه ایی هستم ساکن تهران ولی به دلیل نداشتن کارگاه و نمایشگاه بهم پروانه کسب یا جواز کسب نمیدن و بدون اینها هم نمیتونم هیچ وامی برای اشتغال و تجهیز کارگاه بگیرم ، به نظرتون یه استادکار لیاقت راه اندازی کارگاه و ایجاد شغل رو نداره.
    متاسفانه این حرفه پر شده از یک سری آدم پولدار و ناشی که فقط با آگاهی از درامد بالای این حرفه اقدام به راه اندازی و ساخت کابینت میکنند و اکثرا مشکلاتی رو هم برای مشتری ها و هم برای همکارانشون بوجود میارن. و این که قرار باشه آدمهایی مثل من که به صورت حرفه ایی کار میکنیم برای این جور کارگاه داران بیکفایت و ناشی کار کنیم خیلی خیلی نا عادلانه هست.

    • امیدوارم سلامت باشید .
      به نوعی صحبت‌های شما درست است و از طرف دیگر به دلیل اجاره‌های بالای تهران ، کارگاه داشتن خیلی سخت است . اکثر مواقع هم خدماتی‌هایی که دستگاه CUT و PVC و CNC دارند ، قطعات را آماده می‌کنند و در محل اجرا هم امکان منتاژ هست و اصلا نیاز به کارگاه نیست .
      اما اگر بخواهیم از سمت مشتری به این موضوع نگاه کنیم ، مشتری دوست دارد تا مجری پروژه ، کارگاه داشته باشد تا در صورتی که پروژه به مشکل خورد ، بتواند به کارگاه مراجعه کند یا در بدترین حالت اگر میان کارفرما و مجری اختلاف به وجود آمد ، مراجع قضایی یا اتحادیه بتوانند به محل کار مجری مراجعه کنند . به همین دلیل است که برای گرفتن جواز کسب ، داشتن کارگاه از طرف اتحادیه الازم است.
      تا جایی که من اطلاع دارم بعد از درخواست پروانه و اعلام آدرس به اتحادیه ، بازرسی از طرف اتحادیه به محل اعلامی مراجعه می‌کند تا محل کار را تایید کند . اگر برای شما ممکن است ، می‌توانید در فضای کار یکی از همکارانتان به صورت اشتراکی کار کنید و اسمتان هم در اجاره نام قید شود ، در این صورت مشکل شما برای گرفتن پروانه کسب و نداشتن کارگاه مرتفع خواهد شد .

  1. 29-12-2021

    […] کنید. برای مثال با بازدید از این صفحه می‌توانید از نرخنامه‌های اتحادیه درودگران خمینی شهر بازدید […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس